Wspaniałe właściwości orzechów.

Fotolia_65767350_Subscription_Monthly_M.jpg
Migdały, orzechy laskowe, orzechy ziemne, orzechy brazylijskie, orzechy włoskie, orzechy makadamia to niektóre z wielu odmian orzechów.
Garść orzechów to najzdrowsza przekąska. Orzechy to również wspaniały dodatek do wielu potraw.
Co jednak powoduje, że wybraniamy się je jeść?  Jest to przede wszystkim wysoka zawartość tłuszczu i kalorii, (wartości odżywcze oraz ich kaloryczność znajduje się w naszych tabelach kalorii). Przez to wiele osób wciąż boi się jeść je regularnie. Zupełnie niepotrzebnie. Wszelkie orzechy nie tylko wspomagają odchudzanie, ale i chronią organizm przed wieloma chorobami.

Według badań przeprowadzonych na Harvardzie orzechy mogą istotnie zmniejszyć ryzyko chorób serca. Zapytacie dlaczego? Mianowicie ich spożycie przyczynia się do zmniejszenia stężenia złego cholesterolu, dodatkowo zawierają zdrowe dla serca tłuszcze oraz błonnik, który zmniejsza dolegliwości sercowe.
Orzech to również źródło argininy - aminokwasu, który przekształca się w tlenek azotu w naszym organizmie, przez co zwiększa światło naczyń krwionośnych poprzez rozluźnienie ich mięśni gładkich.

Często słyszy się stwierdzenie, że orzechy to pokarm dla mózgu. Regularne spożywanie orzechów włoskich  wpływa korzystnie na sprawność umysłową, koncentrację i pamięć,  spowalnia procesy starzenia komórek nerwowych.

Orzechy pistacjowe chronią nasz organizm przed rakiem płuc. Dzieje się tak za sprawą  zawartego w pistacjach gamma- tekoferolu. Jest to rodzaj witaminy E.

Ile orzechów dziennie powinniśmy spożywać?

Optymalna dawka to niewielka garść najlepiej mieszanki orzechów. (około 7-10 sztuk dziennie) z wyjątkiem orzechów brazylijskich, które zawierają bar i selen. Ich spożycie powinniśmy ograniczyć do 2-3 sztuk.

Orzechy możemy jeść na wiele sposobów: jako dodatek do potraw, sałatek, deserów.  

Należy również pamiętać, iż orzeszki solone, smażone  w oleju, wzbogacane w różne aromaty i cukier  są  o wiele mniej zdrowe i bardziej kaloryczne.  Wybierajcie produkty jak najmniej przetworzone, o ładnym wyglądzie, zapachu i smaku. Orzechy przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku najlepiej w chłodnym miejscu. Obecne w orzechach tłuszcze nienasycone ulegają utlenianiu. Wówczas orzech nie są smaczne i dodatkowo mogą stać się szkodliwe dla zdrowia.

Czy orzechy mogą szkodzić?

Oczywiście jak wszystko spożywane w nadmiarze. Orzechów nie powinny spożywać również osoby uczulone. Pamiętajmy, iż najczęściej można być uczulonym na orzechy ziemne.
Alergii na orzechy absolutnie  nie wolno lekceważyć, może bowiem ona spowodować wystąpienie wstrząsu anafilaktycznego. Osoby  które są uczulone na orzechy powinny unikać spożywania nawet śladowych ich ilości. Często jest to uczulenie tylko na jeden rodzaj.

Informujemy, iż w celu zapewnienia jak najlepszej wygody w przeglądaniu naszych stron www, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb użytkownika a także dla celów reklamowych , statystycznych oraz uwierzytelniania korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Plikami cookie użytkownik może zarządzać za pomocą zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, która szczegółowo jest opisana w naszej Polityce Prywatności

Akceptuj i zamknij