Selen - bodyguard naszego organizmu

Fotolia_59028035_Subscription_Monthly_M.jpg

Selen jest pierwiastkiem ściśle związanym z siarką, gdyż wraz z nią uczestniczy w procesach przemiany materii. Odpowiada on za osłonę immunologiczną, czyli obronną naszego organizmu. Chroniąc go przed bakteriami i wirusami, również półpaśca i opryszczki. Działa również przeciwzapalnie, wspomagając tym samym leczenie przewlekłych schorzeń.

Selen ma także dobroczynny wpływ na układ krwionośny i prace serca, chroniąc przed miażdżycą. Ostatnie badania naukowe wykazały, że zwiększa zdolność koncentracji i ostrość widzenia.

Co jeść aby uzupełnić niedobór?

Najbogatsze źródła selenu znajdują się w tuńczyku, produktach pełnoziarnistych, ryżu naturalnym, grzybach, serze żółtym i jajkach.

Gdy są braki problem może być taki...

Niedobór selenu prowadzi do osłabienia mięśni, ciągłego zmęczenia, alergii i innych stanów zapalnych skóry. Za mała jego ilość w diecie może powodować zaćmę, udar mózgu, cukrzycę. U kobiet ciężarnych niedobór selenu prowadzi do poronień, a u mężczyzn do bezpłodności.

Co za dużo to niezdrowo

Przy dostarczaniu selenu tylko z pożywienia nie ma ryzyka przedawkowania, jednak za długo utrzymujący się wysoki jego poziom prowadzi do łamliwości paznokci, wypadania włosów, nieżytu żołądka oraz zaburzeń widzenia.

Informujemy, iż w celu zapewnienia jak najlepszej wygody w przeglądaniu naszych stron www, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb użytkownika a także dla celów reklamowych , statystycznych oraz uwierzytelniania korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Plikami cookie użytkownik może zarządzać za pomocą zmiany ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies,która szczegółowo jest opisana w naszej Polityce Prywatności

Akceptuj i zamknij